Tuesday, March 9, 2010

I'm Back...

dah lama aku xupdate blog kan....ekceli aku ni kurang sihat la....baru je baik dr sakit kaki..ari tu sakit kaki kanan..ni kaki kiri lak...sampai xleh jalan....ermm pembukaan awal tahun 2010...harap lepas ni xsakit2 lagi....citer sal sakit kaki ni..aku dah rasa sakit tu dr ari rabu lg..tp still boleh jalan...pastu pg jumaat nak bgn g keje dah terasa ngilu2...tp aku gagah gak g keje..sampai opis je dah start berdenyut2..rupa-rupa kaki aku dah bengkak...sapu minyak urut2 sikit tp still sakit..last2 call hubby..hubby pun balik awal..nak amik aku kt opis...yelah sapa nak drive kete kan...so motor dia tinggal kt opis aku..malam tu iwan hantar hubby g amik moto dia...aku dah xleh jln dah mlm tu...guess what..aku nak g toilet pun terpaksa berpaut pada dinding...terhencot2...mlm tu gak g klinik panel..doc cuma bg ubat tahan sakit..tp xde effect pun...sabtu hubby kena keje...so mama dtg teman aku kt umah....aku xbuat apa pun...yelah xleh jln lgsg...pedihhh....so rehat je la...ari ahad ajak mama g urut...tp sebelum tu dpt call dr kak ipar aku..bgtau mak biras aku sakit tenat (ni aku citer kt entry lain ye)..so aku & hubby g hospital....aku gagah gak jalan...sakit tu Allah je yg tahu....then balik dr spital aku terus g tempat urut...tgk2 umah tukang urut tu tertutup je..xde owang..huaaargghhh!!!.....xtahan sgt aku ajak hubby g klinik Dr. Ismail...aku xpenah g klinik ni tp setahu aku ramai warga emas suka pg klnik ni..mesti doc ni pandai dalam sakit2 urat ni kan...xsalah cuba...ingat nak pg klinik Dr. Sabri sebab kaki kanan aku check dekat dia..tp malangnya klinik tu tutup ari ahad..so pg jumpa doc Ismail...mula2 doc suspek aku kena "GOUT" - betul ke ejaan ni??....aku dah debor dah..susah ati gak...pastu doc buat test...ALHAMDULILLAH....result tu menunjukkan aku bebas dr penyakit tu....then doc ckp mungkin sakit sendi @ urat...doc tanya aku nak cocok ke nak mkn ubat..aku ckp cocok lg cepat baik...so aku decide nak cocok la...apalagi doc pun cocokla aku...he..he..cam budak2 lak kena cocok...tp sakit gak..huuhuuu....doc bg MC 1 hari.....balik tu masih sakit...cont mkn ubat je...Alhamdulillah esoknya dah recovered...tp masih terasa sengal tu...ermmm dugaan untuk aku...sabar je...ada hikmah disebalik semua kejadian....

0 comments: